Google is a great source of promotion. We send online news publishers a billion clicks a month from Google News and more than three billion extra visits from our other services, such as Web Search and iGoogle. That is 100,000 opportunities a minute to win loyal readers and generate revenue—for free. In terms of copyright, another bone of contention, we only show a headline and a couple of lines from each story. If readers want to read on they have to click through to the newspaper's Web site (...) And if they wish, publishers can remove their content from our search index, or from Google News.El artículo, aquí.
8 de diciembre de 2009
Google se defiende: estamos aquí para ayudar a la prensa
Erich Schmidt, consejero delegado de Google, se defiende en las páginas del WSJ.com de las críticas recibidas en las últimas semanas por parte de la industria de medios. En pocas palabras su artículo viene a decir que saben que Internet está acabando con su negocio pero no deberían culpar a Google: está aquí para ayudarles:
Etiquetas:
crisis,
innovación,
internet,
media markets,
modelos de negocio,
premium
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.